♥ The only thing that matters is the warmth of the heart ♥

I’ve got news for you

Alla möter svårigheter och alla behöver bli älskade och känna sig delaktiga. Vi människor har fler likheter än olikheter och det viktiga är att vi möts i det gemensamma och tillåter olikheterna. De berikar och öppnar upp för nya dimensioner och ger möjligheter som är makalösa om vi vågar släppa fram det unika i oss själva och i andra utan att döma eller värdera. Det som är sant för dig är sant för dig men kanske inte för mig. Det som är sant för mig är det – för mig, men kanske inte för dig. Ändå kan både min sanning och din sanning passa in i det stora pusslet som Gud har med den oomtvistliga sanningen. Han som har skapat både dig och mig vet vad som händer och leder oss båda rätt.

Jag älskar tonen som Andrew Peterson har. Värmen sprider sig igenom orden och jag kommer att bjuda på fler videosånger med honom framöver.

Allt gott önskar jag och tag väl hand om dig,

Anna*

2 svar

  1. Verkligen fin sång..ibland tror man att man är ensam i världen med sina problem men det är man inte…finns alltid någon annan som har liknande problematik och Jesus förstår ensamhet, övergivenhet, och mer, han har ju själv upplevt det. Ibland undrar jag om inte det var just meningen med allt som hände Jesus på jorden, att vi just skulle veta detta att han förstår….

    2010/11/18 kl. 01:31

    • Jo, det tror jag! Det finns en makalös tröst i att veta att någon skulle kunna förstå även om det är helknepiga saker vi går igenom. Eftersom Jesus var med om allt så kan vi också säga allt till honom och veta helt säkert att han förstår. Det är gott bara det! Varm kram till dig!

      2010/11/19 kl. 10:02

Lämna en kommentar